Op deze pagina vind u alle informatie m.b.t. Gear Point | GFP B.V., onze webshop, onze werkwijze, retourprocedure, etc. Onderstaand alvast een overzicht van veel gestelde vragen.
JA, Gear Point heeft naast een uitgebreide webshop ook een fysieke winkel. Vind je het prettiger om producten voor aankoop eerst te bekijken en passen, kom dan zeker eens langs in onze 350 m2 winkel in Amersfoort (Siliciumweg 26).
Ons adres is:
Siliciumweg 263812 SX AmersfoortNederland
Gear Point is gespecialiseerd in tactische en outdoor uitrustingen voor professionele gebruikers en serieuze sporters / outdoor liefhebbers. In onze winkel in Amersfoort, en webshop, hebben wij een breed assortiment kleding, tassen en uitrustingen. Alle producten die u bij Gear Point kunt kopen zijn vrij verkrijgbaar.
Voor specialistische en afgeschermde producten kunt u als overheid terecht bij Gear Point Special Products (GSP).
JA zeker, ook particulieren kunnen gewoon bij ons terecht. Alle producten die wij in de winkel en online verkopen zijn vrij verkrijgbaar voor iedereen. Tijdens onze openingstijden kunt u gewoon langskomen, een afspraak is niet nodig. Wij hanteren een gesloten deur beleid dus als u voor de deur staat belt u even aan en laten wij u binnen.
JA, voor B2B en B2G klanten is het ook mogelijk vooraf een afspraak te maken voor bijv. passsessies of wanneer u specifieke vragen heeft die u graag 1 op 1 bespreekt. Particuliere klanten kunnen tijdens onze reguliere openingstijden terecht, een afspraak is hiervoor niet nodig.
Wilt u als B2B of B2G klant een afspraak maken, neem dan gerust telefonisch of per e-mail contact met ons op.
Gear Point is bereikbaar op het telefoonnummer +31 (0)33 7200 999 gedurende onze reguliere openingstijden. Als u ons even niet telefonisch kunt bereiken dan adviseren wij u een e-mail met uw contactgegevens te sturen naar [email protected]. Wij bellen u dan zo spoedig mogelijk terug.
Gear Points is bereikbaar op het e-mailadres: [email protected].
NEE, niet alle producten die wij kunnen leveren staan in onze webshop. Dit aangezien het vrijwel onmogelijk is alles in de webshop op te nemen.
Uiteraard kunt u wanneer u een specifiek product zoekt altijd even contact met ons opnemen. Wij doen dan ons uiterste best u de gewenste producten te leveren.
JA, dit is mogelijk. Gear Point heeft een fysieke winkel aan de Siliciumweg 26 te Amersfoort waar u op reguliere openingstijden langs kunt komen om producten te bekijken of passen. Uiteraard kunt u hier ook uw bestelling afhalen.
Om het u zo makkelijk mogelijk te maken hebben we alle maattabellen samengevoegd in één .pdf bestand. U kunt dit bestand downloaden via deze link.
U kunt bij ons terecht voor een groot aantal merken. Wij vermelden niet alle merken apart op onze site. Hierbij een aantal merken waar wij officieel dealer van zijn:
Via onze webshop kunt u uw bestelling eenvoudig plaatsen en uw bestelling volledig online afronden. Wanneer u uw bestelling NIET per post geleverd wenst te krijgen kunt u ook kiezen voor AFHALEN bij Gear Point te Amersfoort.
JA, wanneer u er na het plaatsen van uw bestelling achter komt dat u iets vergeten bent dan kunt u ons per e-mail laten weten welke product(en) wij aan uw order kunnen toevoegen.
Toevoegen kan echter alleen als uw bestelling nog niet volledig verwerkt of verzonden is. Vergeet echter niet om uw ordernummer ook in deze mail te vermelden.
In onze webshop kunt u bij elk product zien of dit wel of niet op voorraad is*. Wanneer wij het uit eigen voorraad kunnen leveren kunt u dit zien, dan staat de levertijd op 1 werkdag. Wanneer een product niet op voorraad is is dit ook duidelijk vermeld. Er wordt dan tevens een verwachte levertijd aangegeven, dit zijn geen garanties. Wij proberen zoveel mogelijk producten uit voorraad te leveren.
*Het kan zijn dat in sommige gevallen een voorraad kan afwijken door een fout of correctie. Indien u een product echt de volgende dag nodig heeft adviseren wij altijd even contact met ons op te nemen. Dit voorkomt teleurstellingen achteraf.
Wanneer u een product besteld dat niet bij Gear Point op voorraad is dan is de levertijd variabel. Dit aangezien wij werken met verschillende leveranciers binnen en buiten Europa. Als een product niet op voorraad is is er altijd een indicatieve levertijd vermeld bij dit product, echter kan het zijn dat dit afwijkt van de werkelijke levertijd aangezien wij geen actieve/live koppeling hebben met de voorraadsystemen van onze leveranciers.
Het kan dan ook voorkomen dat in de webshop een product op "Op voorraad bij leverancier, 5 tot 7 dagen levertijd" staat en dit toch uitverkocht blijkt te zijn bij de leverancier of fabrikant. U heeft dan altijd de keus de bestelling te annuleren, te wachten tot het product weer beschikbaar is of te kiezen voor een ander vergelijkbaar product.
Online biedt Gear Point u tal van verschillende betaalmethoden, u ziet deze terug tijdens het plaatsen van uw bestelling. Wilt u direct zien welke betaalmethoden wij aanbieden, klik dan hier.
Wanneer u uw bestelling in onze winkel op komt halen kunt u met PIN, Creditcard of contanten betalen. Heeft u vragen over betaalwijzen neem dan gerust contact met ons op.
Wanneer u er voor gekozen heeft de betaling van uw bestelling vooraf over te maken dan kunt u de betaling overmaken naar IBAN: NL18 INGB 0652 4292 62 t.n.v. Gear Point o.v.v. uw ordernummer.
Gear Point verzend in de regel met PostNL en zal alle zendingen mits anders overeengekomen verzenden als basispakket. In sommige gevallen kan het zijn dat wij afwijken van PostNL wanneer een pakket bepaalde afmetingen o.i.d. heeft.
Gear Point verzend pakketten via PostNL als verzekerd basispakket en rekent hiervoor € 4,95 verzendkosten bij pakketten tot 10 kilo binnen Nederland. Bij een bestelling van € 100,00 of meer is verzending GRATIS.
Naar België en Duitsland hanteren wij € 7,95 verzendkosten. Bij een bestelling van € 200,00 of meer is verzending naar België of Duitsland GRATIS.
Bij zwaardere pakketten zullen wij altijd contact met u opnemen om de voor u beste en meest voordelige verzendwijze af te stemmen.
Indien de producten op voorraad zijn zal uw bestelling, mits op werkdagen voor 15:00u besteld, in de meeste gevallen binnen Nederland de volgende dag al bij u worden afgeleverd. Uiteraard kan het voorkomen dat hier een dag langer overheen gaat i.v.m. mogelijk afwijkende activiteiten van PostNL. Voor leveringen naar België en Duitsland dient u rekening te houden met een langere levertijd.
JA, u kunt uw bestelling afhalen bij Gear Point te Amersfoort. Dit kan tijdens onze reguliere openingstijden. Wanneer u uw bestelling via de webshop heeft gedaan ontvangt u altijd een bericht zodra uw bestelling voor u klaar staat. U vindt de Gear Point aan de Siliciumweg 26 te Amersfoort.
JA, alle bestellingen welke u wilt afhalen bij Gear Point Amersfoort kunt u met PIN, Creditcard of contanten afrekenen.
JA, u kunt bij het afhalen van uw bestelling bij Gear Point Amersfoort met PIN betalen.
JA, u kunt bij het afhalen van uw bestelling bij Gear Point Amersfoort met Creditcard betalen.
JA, u kunt uw bestelling zolang deze nog niet aan u verzonden is ten alle tijden annuleren. Wanneer uw bestelling reeds is verzonden kunt u het pakket weigeren en zullen wij uw betaling zodra het pakket bij ons terug in bezit is aan u terug storten.
JA, dit is geen probleem tenzij wij het product speciaal voor u besteld hebben. Wanneer u uw bestelling komt afhalen en bij het zien van de producten uw bestelling toch nog wenst te annuleren dan is dat uiteraard mogelijk.
Let op: Wanneer het product op uw verzoek speciaal voor u besteld of gefabriceerd is is annulering niet meer mogelijk.
JA, u heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons (Gear Point | GFP B.V., Siliciumweg 26, 3812 SX Amersfoort - Nederland, [email protected], Telefoon: + 31 033 720 0999) via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen.
U kunt hiervoor gebruikmaken van het hier te downloaden retourformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Echter is het wel verstandig een retourformulier bij te voegen aangezien we dan direct uw gegevens hebben om over te gaan tot afhandeling van uw retour.
GEVOLGEN VAN HERROEPINGAls u de overeenkomst volledig herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld,en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug.
Indien u slechts een deel van de bestelling wenst te retourneren worden de verzendkosten, voor ver initiële verzending aan u, niet aan u terugbetaald.
Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben terug gekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Ubent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
De directe kosten van de terugzending komen voor uw rekening.
U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen vast te stellen. Tevens is er sprake van waardevermindering wanneer artikelen zonder labels en verpakkingsmaterialen geretourneerd worden. Een dergelijk artikel kan dan niet meer als nieuw verkocht worden.
Uitgezonderd van het herroepingsrecht is een consumentenkoop die ziet op de levering van:
Om uw retourneren zo snel mogelijk af te kunnen handelen vragen wij u het volledig ingevuld "Retourformulier" en een kopie van uw factuur bij te voegen. Dit voorkomt op een later moment veel over en weer communicatie, en op deze manier kunnen wij uw retour zonder enige vertraging z.s.m. voor u verwerken.
Het "Retourformulier" kunt u hier downloaden of op de "VERZENDEN EN RETOURNEREN" pagina.
Retourneren kan ALLEEN naar het adres: Gear Point | Siliciumweg 26 | 3812 SX Amersfoort.
JA, wanneer u besluit om uw volledige bestelling binnen de wettelijk gestelde termijn van 14 dagen te retourneren vergoeden wij ook de verzendkosten van de verzending van Gear Point naar het door u opgegeven adres. Indien u slechts een deel van de bestelling wenst te retourneren worden de verzendkosten, voor ver initiële verzending aan u, niet aan u terugbetaald.
LET OP: De kosten die u betaald om het product te retourneren zijn voor uw eigen rekening.
NEE, de retourkosten zijn ALTIJD voor rekening van de klant tenzij Gear Point een fout heeft gemaakt en u een defect product of niet het bestelde product (ander artikel) heeft toegestuurd.
Ruilen is altijd mogelijk, houd er echter wel rekening mee dat het ruilen van een product waarbij u zelf een verkeerde keuze heeft gemaakt 2x verzendkosten voor uw rekening met zich meebrengt. (1x om het product aan ons retour te sturen en 1 x om het nieuwe/andere product geleverd te krijgen).
U kunt het kledingstuk, mits in onbeschadigde verpakking en voorzien van de labels, gewoon ruilen. Houd er echter wel rekening mee dat wanneer het product helemaal in orde is (geen mankement heeft) maar bijv. de verkeerde maat is er wel extra verzendkosten bij komen. U betaald dan namelijk 2x verzendkosten. (1x om het product aan ons retour te sturen en 1 x om het nieuwe/andere product geleverd te krijgen).
Wij adviseren u dan ook altijd de maattabel te raadplegen en uw maten goed te controleren. Mocht onverhoopt geen maattabel bij het artikel zien staan neem dan gerust contact met ons op. Het beste is uiteraard nog altijd om het product te komen passen.
Wanneer u een product foutief heeft besteld dan dient u rekening te houden met de volgende kosten van € 7,25 voor het terugsturen naar Gear Point en vervolgens ook nog € 4,95 voor het opnieuw aan u verzenden van het juiste product wanneer u een vervangend product wenst te ontvangen. Gear Point is uiteraard niet verantwoordelijk de keuze (bijv. maat/kleur) van uw aankoop.
Om uw ruiling zo snel mogelijk af te kunnen handelen vragen wij u het volledig ingevuld "Retourformulier" en een kopie van uw factuur bij te voegen. Dit voorkomt op een later moment veel over en weer communicatie, en op deze manier kunnen wij uw ruiling zonder enige vertraging z.s.m. voor u verwerken. Het "Retourformulier" kunt u hier downloaden.
Voorkom ruilen van een verkeerd besteld artikel en check vooraf even goed of je de juiste maat besteld. Raadpleeg hiervoor altijd even de maattabel en meet jouw maten na.
Mocht je twijfelen over de juiste maat of van een bepaald product geen maattabel kunnen vinden dan kun je hiervoor altijd contact met ons opnemen. We denken dan graag met je mee.
NEE, producten die bij ons in de SALE / OPRUIMING staan kunnen niet worden geruild. SALE en OPRUIMING producten zijn producten die uit het assortiment verdwijnen en niet meer terug zullen komen. Voor deze producten geldt dan ook altijd OP=OP.
NEE, voor acties of kortingen geldt dat er nooit korting op een reeds afgeprijsd artikel van toepassing is.
Gear Point hanteert de door de fabrikant opgegeven garantie termijn op alle producten. In de meeste gevallen is dit 1 jaar of 2 jaar. Neem voor vragen over garantie contact met ons op via 033 7200 999 of [email protected]
Om uw garantieclaim zo snel mogelijk af te kunnen handelen vragen wij u het volledig ingevuld "Retourformulier" en een kopie van uw factuur bij te voegen. Dit voorkomt op een later moment veel over en weer communicatie, en op deze manier kunnen wij uw garantieclaim zonder enige vertraging z.s.m. voor u verwerken.
Het "Retourformulier" kunt u hier downloaden.
Garantieclaims kunt u alleen retourneren aan: Gear Point | Siliciumweg 26 | 3812 SX Amersfoort.
Hoewel wij ons best doen u zo goed mogelijk van dienst te zijn, kan het voorkomen dat u ontevreden bent over onze een bepaalde kwestie. Wij vinden het belangrijk dat u tevreden bent en nemen uw mening zeer serieus.
Mocht u een negatieve ervaring hebben met betrekking tot onze service dan horen wij het graag. U kunt uw klachten per e-mail versturen naar [email protected]
Na ontvangst van uw klacht zullen wij uw klacht inhoudelijk behandelen. U krijgt altijd binnen enkele dagen uitsluitsel over uw klacht. Daarna zullen wij zo spoedig mogelijk met u tot een oplossing zien te komen.