Klantenservice
0
Sluiten

Categorieën

Filters

    09. Retourneren & Garantie

    RETOURNEREN | 14 DAGEN BEDENKTIJD

    HERROEPINGSRECHT

    U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.


    LET OP: Bij sommige SALE/OUTLET artikelen is ruilen of retourneren in de meeste gevallen NIET mogelijk. Indien dit het geval is staat dit duidelijk bij het artikel vermeld.

     

    Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons (GearPoint | GFP B.V., Siliciumweg 26, 3812 SX Amersfoort - Nederland, [email protected], Telefoon: + 31 033 720 0999) via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen.

     

    U kunt hiervoor gebruikmaken van het hier te downloaden retourformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Echter is het wel verstandig een retourformulier bij te voegen aangezien we dan direct uw gegevens hebben om over te gaan tot afhandeling van uw retour.


    GEVOLGEN VAN HERROEPING

    Als u de overeenkomst volledig herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering). In ieder geval zal de terugbetaling niet later dan 7 dagen ,nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, in beslag nemen.

     

    Indien u slechts een deel van de bestelling wenst te retourneren worden de verzendkosten, voor ver initiële verzending aan u, niet aan u terugbetaald.

     

    Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben terug gekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

     

    U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.


    De directe kosten van de terugzending komen voor uw rekening.


    Houd er echter rekening mee dat wanneer u artikelen retourneert, en het uiteindelijk orderbedrag onder de 100 euro komt, de verzendkosten van de initiële zending (6,50) in mindering worden gebracht op het bedrag dat aan u gecrediteerd wordt. 


    WAARDEVERMINDERING

    U bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen wanneer het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen vast te stellen. 


    Reden voor waardevermindering of niet retour nemen zijn:

    • Beschadigde verpakking waardoor het artikel niet mee als nieuw verkocht kan worden.
    • Labels niet meer aanwezig, en aan het artikel, waardoor het artikel niet mee als nieuw verkocht kan worden.
    • Verpakkingsmateriaal niet meer aanwezig waardoor het artikel niet mee als nieuw verkocht kan worden.
    • Zichtbare gebruikssporen, vuil (ook rookschade) of schade die is ontstaan aan het product waardoor dit product niet meer als nieuw verkocht kan worden. Retourneren is dan niet meer mogelijk. 


    Uitgezonderd van het herroepingsrecht is een consumentenkoop die ziet op de levering van:

    • volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
    • producten die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben;
    • producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken. Denk hierbij aan eerste hulpmaterialen, thermokleding, ondergoed, sokken, caps, mutsen en verzorgingsproducten;
    • producten die na levering door hun aard onherroepelijk zijn vermengd met andere zaken;
    • electronica, audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
    • ingewisselde of ingevulde waarde cheques of tegoedbonnen.


    RUILEN IN DE WINKEL IN AMERSFOORT (BINNEN 14 DAGEN)

    Voor ruilen of retourneren bent u vanzelfsprekend van harte welkom in onze winkel in Amersfoort. Kijk hier voor de openingstijden of maak een telefonische afspraak via [email protected]. Retourneren of ruilen is mogelijk tot 14 dagen na aankoop.

     

    Wanneer u een artikel in de fysieke winkel heeft gekocht kunt u dit binnen 14 dagen retourneren, voor het aankoopbedrag ontvangt u dan een tegoedbon/kortingscode. Terugbetaling in contanten of per bank wordt niet gedaan in geval van in onze fysieke winkel aangekochte artikelen.

     

    Vergeet de originele verpakking en de aankoopbon / factuur niet mee te nemen! 


    RETOURPROCEDURE | TERUGSTUREN NAAR ONS MAGAZIJN 

    • Om uw retour soepel en snel af te kunnen handelen adviseren wij u het retourformulierzo volledig mogelijk in te vullen;
    • Stuur dit formulier samen met het product en de originele aankoop bon / factuur binnen 14 dagen** retour;
    • Op het retourformulier vindt u het adres waarnaar u de gewenste artikelen retour kunt sturen;
    • De retourverzendkosten voor het opsturen zijn altijd voor uw eigen rekening, tenzij het een ruiling van een artikel met een defect of schade betreft. 


    Zodra wij uw zending in ons magazijn hebben ontvangen zullen wij deze controleren. Voor producten die beschadigd of niet compleet zijn zal door ons een waardevermindering worden toegepast. Vervolgens zullen wij de terugbetaling binnen 7 dagen verzorgen.


    *Het retourformulier is hier als download beschikbaar.

    **Heeft u meer tijd nodig dan 14 dagen om het product te retourneren? Vul dan het retourformulier in en verstuur dit binnen 14 dagen na aankoop naar onze klantenservice via: [email protected]. U heeft dan nog 14 dagen extra de tijd om het product te retourneren!

     

    VOORBEELD VAN EEN RETOURWIJZE DIE NIET WORDEN GEACCEPTEERD

    Retouren dienen altijd deugdelijk verpakt aan ons teruggestuurd te worden. Dit betekend in een overdoos of verzendzak zodat de originele verpakking van het artikel in nieuwstaat blijft.

     

    Daarnaast zullen per 30-06-2023 alleen retouren van schoenen worden geaccepteerd indien deze nog zijn voorzien van een volledig origineel en onbeschadigd gele GEEN RETOUR label wat door ons bij inspectie en verzending van het artikel (voor verzending aan u) is aangebracht.

     

    Hieronder enkele voorbeelden van wijzen van verpakken/retourneren die NIET zullen worden geaccepteerd, of waarop waardevermindering wordt toegepast:

     

     

     

    GARANTIE

    Op alle door GearPoint aangeboden artikelen is de door de fabrikant aangegeven garantie periode van toepassing op basis van Carry-In. Dit betekend dat u het artikel bij ons in kunt leveren of dat u het op eigen kosten naar ons verstuurd. 


    Heeft u een garantiegeval, neem dan altijd eerst even contact met ons op alvorens het artikel retour te sturen.

    Indien een artikel binnen de garantievoorwaarden van de fabrikant valt zal GearPoint na melding een claim aanmaken bij de leverancier. Zodra er met de leverancier overeenstemming is bereikt over hoe de claim af te handelen zullen wij contact met u op nemen voor het afstemmen en afronden van de claim met u.

     

    In de meeste gevallen hanteren onze leveranciers 1 tot 2 jaar garantie op fabricagefouten of defecten door (normaal)regulier gebruik. Hiermee wordt bedoelt: Het product te gebruiken waarvoor het bedoelt/ontworpen is. Indien GearPoint of de fabrikant van mening is dat een artikel eerst terug gezonden dient te worden voor beoordeling dan zullen wij hierover contact met u opnemen.


    Op accu's en oplaadbare batterijen heeft u 6 maanden garantie. Voor horloge batterijen geven wij 1 jaar garantie vanaf het moment van aankopen van uw horloge. Indien de batterij na 1 jaar leeg is adviseren wij u, voor het vervangen van een batterij, het horloge aan te bieden aan een juwelier bij u in de buurt. Zij kunnen de batterij voor u vervangen. 


    Heeft u vragen over retourneren, ruilen of garantie?
    Neem dan contact met ons op via 033 7200 999 of [email protected]

     

     

    Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »