GEAR POINT KLANTENSERVICE

KLANTENSERVICE

Op deze pagina vind u alle informatie m.b.t. Gear Point | GFP B.V., onze webshop, onze werkwijze, retourprocedure, etc. Onderstaand alvast een overzicht van veel gestelde vragen.

1 GEAR POINT ALGEMENE INFORMATIE
1.1 HEEFT GEAR POINT EEN FYSIEKE WINKEL?

Ja, Gear Point heeft naast een uitgebreide webshop ook een fysieke winkel. Vind je het prettiger om producten voor aankoop eerst te bekijken en passen, kom dan zeker eens langs in onze 350 m2 winkel in Amersfoort (Siliciumweg 26).

1.2 WAT IS HET ADRES VAN GEAR POINT?

Ons adres is:

Siliciumweg 26
3812 SX Amersfoort
Nederland

1.3 WAT VOOR PRODUCTEN VERKOOPT GEAR POINT?

Gear Point is gespecialiseerd in tactische en outdoor uitrustingen voor professionele gebruikers en serieuze sporters / outdoor liefhebbers. In onze winkel in Amersfoort, en webshop, hebben wij een breed assortiment kleding, tassen en uitrustingen. Alle producten die u bij Gear Point kunt kopen zijn vrij verkrijgbaar.

Voor specialistische en afgeschermde producten kunt u als overheid terecht bij Gear Point Special Products (GSP).

1.4 KAN IK OOK ALS PARTICULIER TERECHT BIJ GEAR POINT

Ja zeker, ook particulieren kunnen gewoon bij ons terecht. Alle producten die wij in de winkel en online verkopen zijn vrij verkrijgbaar voor iedereen. Tijdens onze openingstijden kunt u gewoon langskomen, een afspraak is niet nodig. Wij hanteren een gesloten deur beleid dus als u voor de deur staat belt u even aan en laten wij u binnen. 

1.5 KAN IK OOK OP AFSPRAAK TERECHT BIJ GEAR POINT?

Ja, voor B2B en B2G klanten is het ook mogelijk vooraf een afspraak te maken voor bijv. passsessies of wanneer u specifieke vragen heeft die u graag 1 op 1 bespreekt. Particuliere klanten kunnen tijdens onze reguliere openingstijden terecht, een afspraak is hiervoor niet nodig. Wilt u als B2B of B2G klant een afspraak maken, neem dan gerust telefonisch of per e-mail contact met ons op. 

2 WEBSHOP & PRODUCTINFORMATIE
2.1 Staan alle producten die Gear Point kan leveren in de webshop?

Nee, niet alle producten die wij kunnen leveren staan in onze webshop. Dit aangezien het vrijwel onmogelijk is alles in de webshop op te nemen. Uiteraard kunt u wanneer u een specifiek product zoekt altijd even contact met ons opnemen. Wij doen dan ons uiterste best u de gewenste producten te leveren.

2.2 Kan ik producten komen bekijken of passen?

Ja, dit is mogelijk. Gear Point heeft een fysieke winkel aan de Siliciumweg 26 te Amersfoort waar u op reguliere openingstijden langs kunt komen om producten te bekijken of passen. Uiteraard kunt u hier ook uw bestelling afhalen.

2.3 Waar kan ik de maattabel(len) vinden?

Om het u zo makkelijk mogelijk te maken hebben we alle maattabellen samengevoegd in één .pdf bestand. U kunt dit bestand downloaden via deze link.

2.4 Welke merken voert Gear Point allemaal?

U kunt bij ons terecht voor een groot aantal merken. Wij vermelden niet alle merken apart op onze site. Hierbij een aantal merken waar wij officieel dealer van zijn:

  • 5.11 Tactical
  • Tasmanian Tiger
  • Salomon Forces
  • UF Pro
  • Cyalume
  • Bridgedale
  • Fenix Lights
  • Tactical Foodpack
  • Arcade
  • Gloryfy
  • Nalgene
  • Tatonka
  • Hazard 4
  • X-Marker
  • Mechanix Wear
  • SwissEye
  • Revision
  • Warrior Assault Systems
  • etc.

 

3 BESTELLEN & LEVERTIJDEN
3.1 Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Via onze webshop kunt u uw bestelling eenvoudig plaatsen en uw bestelling volledig online afronden. Wanneer u uw bestelling NIET per post geleverd wenst te krijgen kunt u ook kiezen voor afhalen bij Gear Point te Amersfoort.

3.2 Kan ik na het bevestigen van mijn bestelling nog een producten toevoegen?

Ja, wanneer u er na het plaatsen van uw bestelling achter komt dat u iets vergeten bent dan kunt u ons per e-mail laten weten welke product(en) wij aan uw order kunnen toevoegen. Toevoegen kan echter alleen als uw bestelling nog niet volledig verwerkt of verzonden is. Vergeet echter niet om uw ordernummer ook in deze mail te vermelden.

3.3 Is het product op voorraad bij Gear Point?

In onze webshop kunt u bij elk product zien of dit wel of niet op voorraad is*. Wanneer wij het uit eigen voorraad kunnen leveren kunt u dit zien, dan staat de levertijd op 1 werkdag. Wanneer een product niet op voorraad is is dit ook duidelijk vermeld. Er wordt dan tevens een verwachte levertijd aangegeven, dit zijn geen garanties. Wij proberen zoveel mogelijk producten uit voorraad te leveren.

*Het kan zijn dat in sommige gevallen een voorraad kan afwijken door een fout of correctie. Indien u een product echt de volgende dag nodig heeft adviseren wij altijd even contact met ons op te nemen. Dit voorkomt teleurstellingen achteraf.

3.4 Wat is de levertijd wanneer een product niet op voorraad is bij Gear Point?

Wanneer u een product besteld dat niet bij Gear Point op voorraad is dan is de levertijd variabel. Dit aangezien wij werken met verschillende leveranciers binnen en buiten Europa. Als een product niet op voorraad is is er altijd een indicatieve levertijd vermeld bij dit product, echter kan het zijn dat dit afwijkt van de werkelijke levertijd aangezien wij geen actieve/live koppeling hebben met de voorraadsystemen van onze leveranciers.

Het kan dan ook voorkomen dat in de webshop een product op "Op voorraad bij leverancier, 5 tot 7 dagen levertijd" staat en dit toch uitverkocht blijkt te zijn bij de leverancier of fabrikant. U heeft dan altijd de keus de bestelling te annuleren, te wachten tot het product weer beschikbaar is of te kiezen voor een ander vergelijkbaar product.

4 BETALEN & BETAALWIJZEN ONLINE
4.1 Welke betaalwijzen biedt Gear Point?

Voor bestellingen die verzonden worden biedt Gear Point u de mogelijkheid te betalen met iDeal, PayPal, Sofort, Bankcontact/Mistercash of op basis van vooraf overmaken.

Wanneer u uw bestelling in onze winkel op komt halen kunt u met PIN, Creditcard of contanten betalen. Heeft u vragen over betaalwijzen neem dan gerust contact met ons op.

4.2 Hoe kan ik betalen wanneer ik voor "vooraf overmaken" heb gekozen?

Wanneer u er voor gekozen heeft de betaling van uw bestelling vooraf over te maken dan kunt u de betaling overmaken naar IBAN: NL18 INGB 0652 4292 62 t.n.v. Gear Point o.v.v. uw ordernummer.

5 VERZENDING VAN UW BESTELLING
5.1 Met welke vervoerder verzend Gear Point?

Gear Point verzend in de regel met PostNL en zal alle zendingen mits anders overeengekomen verzenden als basispakket. In sommige gevallen kan het zijn dat wij afwijken van PostNL wanneer een pakket bepaalde afmetingen o.i.d. heeft.

5.2 Welke verzendkosten berekend Gear Point?

Gear Point verzend pakketten via PostNL als verzekerd basispakket en rekent hiervoor 3,95 verzendkosten bij pakketten tot 10 kilo binnen Nederland. Bij een bestelling van 100,00 of meer is verzending GRATIS.

Naar België en Duitsland hanteren wij 7,50 verzendkosten. Bij een bestelling van 200,00 of meer is verzending naar België of Duitsland GRATIS.

Bij zwaardere pakketten zullen wij altijd contact met u opnemen om de voor u beste en meest voordelige verzendwijze af te stemmen.

5.3 Hoe snel heb ik mijn bestelling in huis?

Indien de producten op voorraad zijn zal uw bestelling, mits op werkdagen voor 15:00u besteld, in de meeste gevallen binnen Nederland de volgende dag al bij u worden afgeleverd.

Uiteraard kan het voorkomen dat hier een dag langer overheen gaat i.v.m. mogelijk afwijkende activiteiten van PostNL. Voor leveringen naar België en Duitsland dient u rekening te houden met een langere levertijd.

6 AFHALEN & BETALEN BIJ AFHALEN
6.1 Kan ik mijn bestelling afhalen bij Gear Point Amersfoort?

Ja, u kunt uw bestelling afhalen bij Gear Point te Amersfoort. Dit kan tijdens onze reguliere openingstijden. Wanneer u uw bestelling via de webshop heeft gedaan ontvangt u altijd een bericht zodra uw bestelling voor u klaar staat.

U vindt de Gear Point aan de Siliciumweg 26 te Amersfoort.

6.2 Kan ik betalen bij afhalen?

Ja, alle bestellingen welke u wilt afhalen bij Gear Point Amersfoort kunt u met PIN, Creditcard of contanten afrekenen.

6.3 Kan ik met PIN betalen?

Ja, u kunt bij het afhalen van uw bestelling bij Gear Point Amersfoort met PIN betalen.

6.4 Kan ik met Creditcard betalen

Ja, u kunt bij het afhalen van uw bestelling bij Gear Point Amersfoort met Creditcard betalen.

7 BESTELLING ANNULEREN OF RETOURNEREN
7.1 Kan ik mijn bestelling annuleren?

Ja, u kunt uw bestelling zolang deze nog niet aan u verzonden is ten alle tijden annuleren. Wanneer uw bestelling reeds is verzonden kunt u het pakket weigeren en zullen wij uw betaling zodra het pakket bij ons terug in bezit is aan u terug storten.

7.2 Kan ik mijn bestelling nog annuleren bij afhalen?

Ja, dit is geen probleem tenzij wij het product speciaal voor u besteld hebben. Wanneer u uw bestelling komt afhalen en bij het zien van de producten uw bestelling toch nog wenst te annuleren dan is dat uiteraard mogelijk.

Let op: Wanneer het product op uw verzoek speciaal voor u besteld hebben is annulering niet meer mogelijk.

7.3 Kan ik mijn bestelling retourneren?

Ja, u heeft wanneer u een product via internet besteld en toegestuurd krijgt altijd recht op 14 dagen bedenktijd en vervolgens 14 dagen om uw bestelling aan ons, zonder opgaaf van reden, te retourneren. Dit is echter alleen van toepassing wanneer een product in 100% ongebruikte staat is en de verpakking niet geopend is geweest.


Bij een retourzending zullen de producten hierop dan ook beoordeeld worden en zal indien uw retour aan deze eisen voldoet uw betaling binnen 14 dagen, na ontvangst bij Gear Point, naar u terug geboekt worden.


LET OP: Retouren worden enkel in behandeling genomen wanneer het "Retourformulier", welke u hier kunt downloaden, volledig ingevuld en samen met een kopie factuur bijgevoegd is.

De retourkosten zijn ALTIJD voor rekening van de klant tenzij Gear Point een defect product of niet het bestelde product heeft toegestuurd.

 

7.4 Wat moet in bijvoegen wanneer ik mijn bestelling retourneer?

Indien u uw bestelling wilt retourneren dient u een volledig ingevuld "Retourformulier" en een kopie van uw factuur bij te voegen.

Het "Retourformulier" kunt u hier downloaden of op de "VERZENDEN EN RETOURNEREN" pagina.

Retourneren kan ALLEEN naar het adres: Gear Point | Siliciumweg 26 | 3812 SX Amersfoort.

7.5 Krijg ik de VERZENDKOSTEN die ik bij bestellen heb betaald vergoed bij retourneren?

JA, wanneer u besluit om uw bestelling binnen de wettelijk gestelde termijn van 14 dagen te retourneren vergoeden wij ook de verzendkosten van de verzending van Gear Point naar het door u opgegeven adres. De kosten die u betaald om het product te retourneren zijn voor uw eigen rekening.

7.6 Krijg ik bij retourneren ook de RETOURKOSTEN vergoed?

NEE, de retourkosten zijn ALTIJD voor rekening van de klant tenzij Gear Point een fout heeft gemaakt en u een defect product of niet het bestelde product (ander artikel) heeft toegestuurd.

8 BESTELLING RUILEN WANNER U BIJV. DE VERKEERDE KLEUR OF MAAT HEEFT BESTELD
8.1 Ik heb een verkeerd product besteld, kan ik dit nog ruilen?

Ruilen is altijd mogelijk, houd er echter wel rekening mee dat het ruilen van een product waarbij u zelf een verkeerde keuze heeft gemaakt 2x verzendkosten voor uw rekening met zich meebrengt. (1x om het product aan ons retour te sturen en 1 x om het nieuwe/andere product geleverd te krijgen).

8.2 Ik heb een verkeerde maat kledingstuk besteld, kan ik deze nog ruilen?

U kunt het kledingstuk, mits in onbeschadigde verpakking en voorzien van de labels, gewoon ruilen. Houd er echter wel rekening mee dat wanneer het product helemaal in orde is (geen mankement heeft) maar bijv. de verkeerde maat is er wel extra verzendkosten bij komen. U betaald dan namelijk 2x verzendkosten. (1x om het product aan ons retour te sturen en 1 x om het nieuwe/andere product geleverd te krijgen).

Wij adviseren u dan ook altijd de maattabel te raadplegen en uw maten goed te controleren. Mocht onverhoopt geen maattabel bij het artikel zien staan neem dan gerust contact met ons op. Het beste is uiteraard nog altijd om het product te komen passen.

8.3 Wie betaald welke kosten bij retourneren na foutief besteld?

Wanneer u een product foutief heeft besteld dan dient u rekening te houden met de volgende kosten van 6,95 voor het terugsturen naar Gear Point en vervolgens ook nog 6,95 voor het opnieuw aan u verzenden van het juiste product. Gear Point is uiteraard niet verantwoordelijk de keuze (bijv. maat/kleur) van uw aankoop.

8.4 Wat moet ik bijvoegen als ik een product wil ruilen?

Indien u uw bestelling wilt ruilen dient u een volledig ingevuld "Herroepingsformulier" en een kopie van uw factuur bij te voegen. Vermeld op het "Herroepingsformulier" ook duidelijk welk product u hiervoor terug wenst te ontvangen.

Het "Herroepingsformulier"kunt u hier downloaden op de "VERZENDEN EN RETOURNEREN" pagina.

Retourneren kan ALLEEN naar het adres: Gear Point | Siliciumweg 26 | 3812 SX Amersfoort.

8.5 De BESTE oplossing is voorkomen!

Voorkom ruilen van een verkeerd besteld artikel en check vooraf even goed of je de juiste maat besteld. Raadpleeg hiervoor altijd even de maattabel en meet jouw maten na.

Mocht je twijfelen over de juiste maat of van een bepaald product geen maattabel kunnen vinden dan kun je hiervoor altijd contact met ons opnemen. We denken dan graag met je mee.

9 GARANTIE & KLACHT AFHANDELING
9.1 Hoe lang heb ik garantie op mijn aankoop?

Gear Point hanteert de door de fabrikant opgegeven garantie termijn op alle producten. In de meeste gevallen is dit 1 jaar of 2 jaar.

9.2 Wat moet ik bij een reparatie/garantiegeval bijvoegen?

Wanneer u een kapot/defect product heeft verzoeken wij u dit aan ons te retourneren met een volledig ingevuld "Herroepingsformulier" waarop een duidelijke klachtomschrijving is vermeld en daarbij een kopie van de factuur/aankoopbon.

Het "Herroepingsformulier" kunt u hier downloaden op de "VERZENDEN EN RETOURNEREN" pagina.

Retouren/garantiegevallen welke NIET zijn voorzien van deze documenten kunnen wij helaas niet in behandeling nemen.

Retourneren kan ALLEEN naar het adres: Gear Point | Siliciumweg 26 | 3812 SX Amersfoort.

9.3 Ik heb een klacht, wat kan ik doen?

Hoewel wij ons best doen u zo goed mogelijk van dienst te zijn, kan het voorkomen dat u ontevreden bent over onze een bepaalde kwestie. Wij vinden het belangrijk dat u tevreden bent en nemen uw mening zeer serieus.

Mocht u een negatieve ervaring hebben met betrekking tot onze service dan horen wij het graag. U kunt uw klachten per e-mail versturen naar info@gearpoint.nl

9.4 Hoe snel neemt Gear Point mijn klacht in behandeling?

Na ontvangst van uw klacht zullen wij uw klacht inhoudelijk behandelen. U krijgt altijd binnen enkele dagen uitsluitsel over uw klacht. Daarna zullen wij zo spoedig mogelijk met u tot een oplossing zien te komen.

10 CONTACT OPNEMEN MET GEAR POINT
10.1 Wanneer en op welk nummer is Gear Point bereikbaar?

Gear Point is bereikbaar op het nummer +31 (0)33 7200 999 gedurende onze reguliere openingstijden.

10.2 Op welke e-mailadressen is Gear Point bereikbaar?

Gear Points is bereikbaar op info@gearpoint.nl.

10.3 Kan ik ook contact opnemen via een contactformulier?

Ja, in onze webshop hebben we een link naar onze "KLANTENSERVICE" pagina. Op deze pagina vindt u rechts een contactformulier waarmee u ons een vraag kunt stellen of reactie kunt sturen. Wij zullen hierop in de meeste gevallen de zelfde dag nog reageren.

  • Geen producten gevonden
GRATIS VERZENDING VANAF € 100,00
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »