GEAR POINT KLANTENSERVICE - Gear Point

GEAR POINT KLANTENSERVICE

KLANTENSERVICE

Op deze pagina vind u alle informatie m.b.t. Gear Point | GFP B.V., onze webshop, onze werkwijze, retourprocedure, etc. Onderstaand alvast een overzicht van veel gestelde vragen.

1 GEAR POINT ALGEMENE INFORMATIE
1.1 HEEFT GEAR POINT EEN FYSIEKE WINKEL?

JA, Gear Point heeft naast een uitgebreide webshop ook een fysieke winkel. Vind je het prettiger om producten voor aankoop eerst te bekijken en passen, kom dan zeker eens langs in onze 350 m2 winkel in Amersfoort (Siliciumweg 26).

 

1.2 WAT IS HET ADRES VAN GEAR POINT?

Ons adres is:

Siliciumweg 26
3812 SX Amersfoort
Nederland

 

1.3 WAT VOOR PRODUCTEN VERKOOPT GEAR POINT?

Gear Point is gespecialiseerd in tactische en outdoor uitrustingen voor professionele gebruikers en serieuze sporters / outdoor liefhebbers. In onze winkel in Amersfoort, en webshop, hebben wij een breed assortiment kleding, tassen en uitrustingen. Alle producten die u bij Gear Point kunt kopen zijn vrij verkrijgbaar.

 

Voor specialistische en afgeschermde producten kunt u als overheid terecht bij Gear Point Special Products (GSP).

 

1.4 KAN IK OOK ALS PARTICULIER TERECHT BIJ GEAR POINT

JA zeker, ook particulieren kunnen gewoon bij ons terecht. Alle producten die wij in de winkel en online verkopen zijn vrij verkrijgbaar voor iedereen. Tijdens onze openingstijden kunt u gewoon langskomen, een afspraak is niet nodig. Wij hanteren een gesloten deur beleid dus als u voor de deur staat belt u even aan en laten wij u binnen.

 

1.5 KAN IK OOK OP AFSPRAAK TERECHT BIJ GEAR POINT?

JA, voor B2B en B2G klanten is het ook mogelijk vooraf een afspraak te maken voor bijv. passsessies of wanneer u specifieke vragen heeft die u graag 1 op 1 bespreekt. Particuliere klanten kunnen tijdens onze reguliere openingstijden terecht, een afspraak is hiervoor niet nodig.

 

Wilt u als B2B of B2G klant een afspraak maken, neem dan gerust telefonisch of per e-mail contact met ons op. 

 

2 CONTACT OPNEMEN MET GEAR POINT
2.1 Wanneer en op welk nummer is Gear Point bereikbaar?

Gear Point is bereikbaar op het telefoonnummer +31 (0)33 7200 999 gedurende onze reguliere openingstijden. Als u ons even niet telefonisch kunt bereiken dan adviseren wij u een e-mail met uw contactgegevens te sturen naar [email protected]. Wij bellen u dan zo spoedig mogelijk terug.

 

2.2 Op welke e-mailadres is Gear Point bereikbaar?

Gear Points is bereikbaar op het e-mailadres: [email protected].

 

3 WEBSHOP & PRODUCTINFORMATIE
3.1 Staan alle producten die Gear Point kan leveren in de webshop?

NEE, niet alle producten die wij kunnen leveren staan in onze webshop. Dit aangezien het vrijwel onmogelijk is alles in de webshop op te nemen.

 

Uiteraard kunt u wanneer u een specifiek product zoekt altijd even contact met ons opnemen. Wij doen dan ons uiterste best u de gewenste producten te leveren.

 

3.2 Kan ik producten komen bekijken of passen?

JA, dit is mogelijk. Gear Point heeft een fysieke winkel aan de Siliciumweg 26 te Amersfoort waar u op reguliere openingstijden langs kunt komen om producten te bekijken of passen. Uiteraard kunt u hier ook uw bestelling afhalen.

 

3.3 Waar kan ik de maattabel(len) vinden?

Om het u zo makkelijk mogelijk te maken hebben we alle maattabellen samengevoegd in één .pdf bestand. U kunt dit bestand downloaden via deze link.

 

3.4 Welke merken voert Gear Point allemaal?

U kunt bij ons terecht voor een groot aantal merken. Wij vermelden niet alle merken apart op onze site. Hierbij een aantal merken waar wij officieel dealer van zijn:

  • 5.11 Tactical
  • Tasmanian Tiger
  • Salomon Forces
  • UF Pro
  • Cyalume
  • Bridgedale
  • Fenix Lights
  • Tactical Foodpack
  • Arcade
  • Gloryfy
  • Nalgene
  • Tatonka
  • Hazard 4
  • X-Marker
  • Mechanix Wear
  • SwissEye
  • Revision
  • Warrior Assault Systems
  • etc.
4 BESTELLEN & LEVERTIJDEN
4.1 Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Via onze webshop kunt u uw bestelling eenvoudig plaatsen en uw bestelling volledig online afronden. Wanneer u uw bestelling NIET per post geleverd wenst te krijgen kunt u ook kiezen voor AFHALEN bij Gear Point te Amersfoort.

 

4.2 Kan ik na het bevestigen van mijn bestelling nog een producten toevoegen?

JA, wanneer u er na het plaatsen van uw bestelling achter komt dat u iets vergeten bent dan kunt u ons per e-mail laten weten welke product(en) wij aan uw order kunnen toevoegen.

 

Toevoegen kan echter alleen als uw bestelling nog niet volledig verwerkt of verzonden is. Vergeet echter niet om uw ordernummer ook in deze mail te vermelden.

 

4.3 Is het product op voorraad bij Gear Point?

In onze webshop kunt u bij elk product zien of dit wel of niet op voorraad is*. Wanneer wij het uit eigen voorraad kunnen leveren kunt u dit zien, dan staat de levertijd op 1 werkdag. Wanneer een product niet op voorraad is is dit ook duidelijk vermeld. Er wordt dan tevens een verwachte levertijd aangegeven, dit zijn geen garanties. Wij proberen zoveel mogelijk producten uit voorraad te leveren.

 

*Het kan zijn dat in sommige gevallen een voorraad kan afwijken door een fout of correctie. Indien u een product echt de volgende dag nodig heeft adviseren wij altijd even contact met ons op te nemen. Dit voorkomt teleurstellingen achteraf.

 

4.4 Wat is de levertijd wanneer een product niet op voorraad is bij Gear Point?

Wanneer u een product besteld dat niet bij Gear Point op voorraad is dan is de levertijd variabel. Dit aangezien wij werken met verschillende leveranciers binnen en buiten Europa. Als een product niet op voorraad is is er altijd een indicatieve levertijd vermeld bij dit product, echter kan het zijn dat dit afwijkt van de werkelijke levertijd aangezien wij geen actieve/live koppeling hebben met de voorraadsystemen van onze leveranciers.

 

Het kan dan ook voorkomen dat in de webshop een product op "Op voorraad bij leverancier, 5 tot 7 dagen levertijd" staat en dit toch uitverkocht blijkt te zijn bij de leverancier of fabrikant. U heeft dan altijd de keus de bestelling te annuleren, te wachten tot het product weer beschikbaar is of te kiezen voor een ander vergelijkbaar product.

 

5 BETALEN & BETAALWIJZEN ONLINE
5.1 Welke betaalwijzen biedt Gear Point?

Online biedt Gear Point u tal van verschillende betaalmethoden, u ziet deze terug tijdens het plaatsen van uw bestelling. Wilt u direct zien welke betaalmethoden wij aanbieden, klik dan hier.

Wanneer u uw bestelling in onze winkel op komt halen kunt u met PIN, Creditcard of contanten betalen. Heeft u vragen over betaalwijzen neem dan gerust contact met ons op.

 

5.2 Hoe kan ik betalen wanneer ik voor "vooraf overmaken" heb gekozen?

Wanneer u er voor gekozen heeft de betaling van uw bestelling vooraf over te maken dan kunt u de betaling overmaken naar IBAN: NL18 INGB 0652 4292 62 t.n.v. Gear Point o.v.v. uw ordernummer.

 

6 VERZENDING VAN UW BESTELLING
6.1 Met welke vervoerder verzend Gear Point?

Gear Point verzend in de regel met PostNL en zal alle zendingen mits anders overeengekomen verzenden als basispakket. In sommige gevallen kan het zijn dat wij afwijken van PostNL wanneer een pakket bepaalde afmetingen o.i.d. heeft.

 

6.2 Welke verzendkosten berekend Gear Point?

Gear Point verzend pakketten via PostNL als verzekerd basispakket en rekent hiervoor 4,95 verzendkosten bij pakketten tot 10 kilo binnen Nederland. Bij een bestelling van 100,00 of meer is verzending GRATIS.

Naar België en Duitsland hanteren wij 7,95 verzendkosten. Bij een bestelling van 200,00 of meer is verzending naar België of Duitsland GRATIS.

Bij zwaardere pakketten zullen wij altijd contact met u opnemen om de voor u beste en meest voordelige verzendwijze af te stemmen.

 

6.3 Hoe snel heb ik mijn bestelling in huis?

Indien de producten op voorraad zijn zal uw bestelling, mits op werkdagen voor 15:00u besteld, in de meeste gevallen binnen Nederland de volgende dag al bij u worden afgeleverd. Uiteraard kan het voorkomen dat hier een dag langer overheen gaat i.v.m. mogelijk afwijkende activiteiten van PostNL. Voor leveringen naar België en Duitsland dient u rekening te houden met een langere levertijd.

 

7 AFHALEN & BETALEN BIJ AFHALEN
7.1 Kan ik mijn bestelling afhalen bij Gear Point Amersfoort?

JA, u kunt uw bestelling afhalen bij Gear Point te Amersfoort. Dit kan tijdens onze reguliere openingstijden. Wanneer u uw bestelling via de webshop heeft gedaan ontvangt u altijd een bericht zodra uw bestelling voor u klaar staat. U vindt de Gear Point aan de Siliciumweg 26 te Amersfoort.

 

7.2 Kan ik betalen bij afhalen?

JA, alle bestellingen welke u wilt afhalen bij Gear Point Amersfoort kunt u met PIN, Creditcard of contanten afrekenen.

 

7.3 Kan ik met PIN betalen?

JA, u kunt bij het afhalen van uw bestelling bij Gear Point Amersfoort met PIN betalen.

 

7.4 Kan ik met Creditcard betalen?

JA, u kunt bij het afhalen van uw bestelling bij Gear Point Amersfoort met Creditcard betalen.

 

8 BESTELLING ANNULEREN OF RETOURNEREN
8.1 Kan ik mijn bestelling annuleren?

JA, u kunt uw bestelling zolang deze nog niet aan u verzonden is ten alle tijden annuleren. Wanneer uw bestelling reeds is verzonden kunt u het pakket weigeren en zullen wij uw betaling zodra het pakket bij ons terug in bezit is aan u terug storten.

 

8.2 Kan ik mijn bestelling nog annuleren bij afhalen?

JA, dit is geen probleem tenzij wij het product speciaal voor u besteld hebben. Wanneer u uw bestelling komt afhalen en bij het zien van de producten uw bestelling toch nog wenst te annuleren dan is dat uiteraard mogelijk.

Let op: Wanneer het product op uw verzoek speciaal voor u besteld of gefabriceerd is is annulering niet meer mogelijk.

 

8.3 Kan ik mijn bestelling retourneren?

JA, u heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons (Gear Point | GFP B.V., Siliciumweg 26, 3812 SX Amersfoort - Nederland, [email protected], Telefoon: + 31 033 720 0999) via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen.

U kunt hiervoor gebruikmaken van het hier te downloaden retourformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Echter is het wel verstandig een retourformulier bij te voegen aangezien we dan direct uw gegevens hebben om over te gaan tot afhandeling van uw retour.


GEVOLGEN VAN HERROEPING
Als u de overeenkomst volledig herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld,
en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug.

Indien u slechts een deel van de bestelling wenst te retourneren worden de verzendkosten, voor ver initiële verzending aan u, niet aan u terugbetaald.

Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben terug gekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U
bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

De directe kosten van de terugzending komen voor uw rekening.

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen vast te stellen.

Uitgezonderd van het herroepingsrecht is een consumentenkoop die ziet op de levering van:

  • volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
  • producten die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben;
  • producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken. Denk hierbij aan eerste hulpmaterialen, onderkleding, sokken en verzorgingsproducten;
  • producten die na levering door hun aard onherroepelijk zijn vermengd met andere zaken;
  • electronica, audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
  • ingewisselde of ingevulde waarde cheques of tegoedbonnen.

 

8.4 Wat bij te voegen wanneer ik mijn bestelling retourneer?

Om uw retourneren zo snel mogelijk af te kunnen handelen vragen wij u het volledig ingevuld "Retourformulier" en een kopie van uw factuur bij te voegen. Dit voorkomt op een later moment veel over en weer communicatie, en op deze manier kunnen wij uw retour zonder enige vertraging z.s.m. voor u verwerken.

Het "Retourformulier" kunt u hier downloaden of op de "VERZENDEN EN RETOURNEREN" pagina.

 

Retourneren kan ALLEEN naar het adres: Gear Point | Siliciumweg 26 | 3812 SX Amersfoort.

 

8.5 Krijg ik de VERZENDKOSTEN die ik bij bestellen heb betaald vergoed bij retourneren?

JA, wanneer u besluit om uw volledige bestelling binnen de wettelijk gestelde termijn van 14 dagen te retourneren vergoeden wij ook de verzendkosten van de verzending van Gear Point naar het door u opgegeven adres. Indien u slechts een deel van de bestelling wenst te retourneren worden de verzendkosten, voor ver initiële verzending aan u, niet aan u terugbetaald.

LET OP: De kosten die u betaald om het product te retourneren zijn voor uw eigen rekening.

 

8.6 Krijg ik bij retourneren ook de RETOURKOSTEN vergoed?

NEE, de retourkosten zijn ALTIJD voor rekening van de klant tenzij Gear Point een fout heeft gemaakt en u een defect product of niet het bestelde product (ander artikel) heeft toegestuurd.

 

9 BESTELLING RUILEN WANNEER U BIJV. DE VERKEERDE KLEUR OF MAAT HEEFT BESTELD
9.1 Ik heb een verkeerd product besteld, kan ik dit nog ruilen?

Ruilen is altijd mogelijk, houd er echter wel rekening mee dat het ruilen van een product waarbij u zelf een verkeerde keuze heeft gemaakt 2x verzendkosten voor uw rekening met zich meebrengt. (1x om het product aan ons retour te sturen en 1 x om het nieuwe/andere product geleverd te krijgen).

 

9.2 Welke artikelen kan ik NIET ruilen of retourneren?

Uitgezonderd van het herroepingsrecht is een consumentenkoop die ziet op de levering van:

  • volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
  • producten die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben;
  • producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken. Denk hierbij aan eerste hulpmaterialen, onderkleding, sokken en verzorgingsproducten;
  • producten die na levering door hun aard onherroepelijk zijn vermengd met andere zaken;
  • electronica, audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
  • ingewisselde of ingevulde waarde cheques of tegoedbonnen.

 

 

9.3 Ik heb een verkeerde maat kledingstuk besteld, kan ik deze nog ruilen?

U kunt het kledingstuk, mits in onbeschadigde verpakking en voorzien van de labels, gewoon ruilen. Houd er echter wel rekening mee dat wanneer het product helemaal in orde is (geen mankement heeft) maar bijv. de verkeerde maat is er wel extra verzendkosten bij komen. U betaald dan namelijk 2x verzendkosten. (1x om het product aan ons retour te sturen en 1 x om het nieuwe/andere product geleverd te krijgen).

Wij adviseren u dan ook altijd de maattabel te raadplegen en uw maten goed te controleren. Mocht onverhoopt geen maattabel bij het artikel zien staan neem dan gerust contact met ons op. Het beste is uiteraard nog altijd om het product te komen passen.

 

9.4 Wie betaald welke kosten bij retourneren na foutief besteld?

Wanneer u een product foutief heeft besteld dan dient u rekening te houden met de volgende kosten van € 7,25 voor het terugsturen naar Gear Point en vervolgens ook nog € 4,95 voor het opnieuw aan u verzenden van het juiste product wanneer u een vervangend product wenst te ontvangen. Gear Point is uiteraard niet verantwoordelijk de keuze (bijv. maat/kleur) van uw aankoop.

 

9.5 Wat bij te voegen als ik een product wil ruilen?

Om uw ruiling zo snel mogelijk af te kunnen handelen vragen wij u het volledig ingevuld "Retourformulier" en een kopie van uw factuur bij te voegen. Dit voorkomt op een later moment veel over en weer communicatie, en op deze manier kunnen wij uw ruiling zonder enige vertraging z.s.m. voor u verwerken. Het "Retourformulier" kunt u hier downloaden.

 

Retourneren kan ALLEEN naar het adres: Gear Point | Siliciumweg 26 | 3812 SX Amersfoort.

 

9.6 De BESTE oplossing is voorkomen!

Voorkom ruilen van een verkeerd besteld artikel en check vooraf even goed of je de juiste maat besteld. Raadpleeg hiervoor altijd even de maattabel en meet jouw maten na.

Mocht je twijfelen over de juiste maat of van een bepaald product geen maattabel kunnen vinden dan kun je hiervoor altijd contact met ons opnemen. We denken dan graag met je mee.

 

10 KORTINGEN & ACTIES
10.1 Kan ik een SALE of OPRUIMING product ruilen na aankoop?

NEE, producten die bij ons in de SALE / OPRUIMING staan kunnen niet worden geruild. SALE en OPRUIMING producten zijn producten die uit het assortiment verdwijnen en niet meer terug zullen komen. Voor deze producten geldt dan ook altijd OP=OP.

 

10.2 Kan ik korting bovenop een lopende korting krijgen?

NEE, voor acties of kortingen geldt dat er nooit korting op een reeds afgeprijsd artikel van toepassing is.

 

11 GARANTIE & KLACHT AFHANDELING
11.1 Hoe lang heb ik garantie op mijn aankoop?

Gear Point hanteert de door de fabrikant opgegeven garantie termijn op alle producten. In de meeste gevallen is dit 1 jaar of 2 jaar. Neem voor vragen over garantie contact met ons op via 033 7200 999 of [email protected]

 

11.2 Wat moet ik bij een reparatie/garantiegeval bijvoegen?

Om uw garantieclaim zo snel mogelijk af te kunnen handelen vragen wij u het volledig ingevuld "Retourformulier" en een kopie van uw factuur bij te voegen. Dit voorkomt op een later moment veel over en weer communicatie, en op deze manier kunnen wij uw garantieclaim zonder enige vertraging z.s.m. voor u verwerken.

Het "Retourformulier" kunt u hier downloaden.

 

Garantieclaims kunt u alleen retourneren aan: Gear Point | Siliciumweg 26 | 3812 SX Amersfoort.

 

11.3 Ik heb een klacht, wat kan ik doen?

Hoewel wij ons best doen u zo goed mogelijk van dienst te zijn, kan het voorkomen dat u ontevreden bent over onze een bepaalde kwestie. Wij vinden het belangrijk dat u tevreden bent en nemen uw mening zeer serieus.

Mocht u een negatieve ervaring hebben met betrekking tot onze service dan horen wij het graag. U kunt uw klachten per e-mail versturen naar [email protected]

 

11.4 Hoe snel neemt Gear Point mijn klacht in behandeling?

Na ontvangst van uw klacht zullen wij uw klacht inhoudelijk behandelen. U krijgt altijd binnen enkele dagen uitsluitsel over uw klacht. Daarna zullen wij zo spoedig mogelijk met u tot een oplossing zien te komen.

 

  • Geen producten gevonden
GRATIS VERZENDING VANAF € 100,00
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »